Vellykket klubblederkonferanse og årsmøte i OARK

Postet av Bærum Rideklubb den 3. Mar 2019

Tekst: Sille Kasin

48 representanter fra 18 av klubbene i Oslo og Akershus Rytterkrets hadde valgt å legge veien til Quality hotell Olavsgaard denne helgen. En engasjert styreleder i OARK, Jarl Guld, holdt trådene sammen og ledet det hele - med klubblederkonferanse på fredag og lørdag, etterfulgt av årsmøte som siste punkt på den faglige delen av programmet på lørdag. I tillegg ble den gode tradisjonen med hyggelige felles måltider, sosialt samvær med utdeling av prisene Årets ildsjel og Årets klubb, samt Kahoot opprettholdt. Ja takk!, sa 48 samstemte representanter da spørsmålet kom opp på tampen av helgesamlingen om vi fortsatt ønsker å samles i tråd med 2019 og flere foregående år.

At tiltaket med å kombinere de to arrangementene falt gunstig ut, ble bekreftet da Guld begeistret konstaterte at årsmøtet denne gangen hadde langt, langt flere stemmeberettigete deltakere enn på lenge. Samtidig kunne vi vel ha ønsket oss mange flere til stede, både ved klubblederkonferansen og årsmøtet, ikke minst fordi vi nærmer oss det på alle måter viktige Ryttertinget 2019? Nye representanter i OARKs styre ble klappet inn, enkelte budsjettposter ble behørig kommentert, diskutert og votert over, og vi kan konkludre med at kretsen har en sunn økonomi og vil både klubber og utøvere i alle disse vel.

Tre viktige temaer stod på programmet ved klubblederkonferansen denne gangen. Her ble spørsmål om kretstreninger, forsalg til fokuspunkter for OARK videre og organiseringen av KM, selve kretsens hjertebarn i dressur og sprang, drøftet i grupper. Innspill fra gruppearbeidet ble oversendt OARK i etterkant, så nå er det bare å se frem til at kretsstyret også følger opp og lander en del av ballene som ble spilt inn - og kanskje til og med holder oss medlemmer orientert gjennom én og samme informasjonskanal?

På Olavsgaard møttes altså representanter fra 18 av kretsens klubber. De fire grenene dressur, sprang, feltritt og kjøring hadde alle sine talsmenn, og vi kan ikke si annet at fremtiden ser lys ut. - For her var et betydelig innsalg av unge deltakere, både ved klubblederkonferansen og det påfølgende årsmøtet. - Og det er jo nettopp disse unge som skal drive arbeidet videre, og som er vår felles fremtid?