Flott KM-helg i dressur der også rideskolens elever fikk vist deg frem på beste vis

Postet av Bærum Rideklubb den 4. Okt 2016

Været viste seg fra sin beste side, og hele over hele Østern Brug myldret det av ivrige mesterskapsdeltakere, ryttere fra rideskolen og støtteapparat både lørdag og kveld. Stevneleder Lisa Aurora Hauff hadde nok å henge fingrene i, ikke minst da HorsePro midlertidig takket for seg en lang stund, og litt få stilte i blant opp som frivillige hjelpere gjennom stevnehelgen. Men mesterskapshelg ble det, og en flott helg attpåtil, for tilbakemeldingene vi nå får i etterkant, er både gode og hyggelige!

Lisa stevneleder tok utfordringene på strak arm, og Steinar speaker bidro med gode kommentarer underveis. Foto: Sille Kasin

Selv om det ikke gikk helt veien lagmessig, lot Elisabeth og Caroline til å stortrives under mesterskapshelgen. Foto: Sille Kasin

Selv stilte vi i Bærum Rideklubb med tre hestelag i årets KM, og de gjorde alle en flott innsats. Blant de mest fornøyde lagrytterne var nok denne gangen Thea Dyring og Camilla Frydendahl Sørensen, som sammen med henholdsvis Calibra MX og Skovlunds Zarkito red inn til fine, individuelle plasseringer i LB. Klubbens egen dressurdommer 2, Sunniva Elise Kasin, var også på plass.

Thea gledet seg stort over flott individuell plassering med Calibra MX, og hadde allerede en god følelese før start på lørdag. Foto: Sille Kasin

En svært fornøyd Sigrid Wetting tøylet Wintertraum inn til seier i skolehestklassen. Foto: Sille Kasin

I tillegg red hele ni rideskoleekvipasjer sine LC-programmer på søndag med skikkelig premiering til topp tre - Sigrid Holm Wetting/ Wintertraum, Caroline Nome/ What's Done Is Done og Susannah Andrea Tørmo Kastelein/ Holfjords Ask -, og samme dag sikret også Torill Fürst Plogvoll/ Ariann seier i LC:2. Julia Ringvoll/ Real Storm har tatt steget opp fra rideskolenivå og gjorde på sin side en flott innsats i LB:2.

Tre glade topp tre i rideskolehestklassen - Sigrid, Caroline og Susannah. Foto: Sille Kasin

Les ellers mer om KM-helgen på Hestesport:

Ta også gjerne en titt på bildene fra KM-helgen som ligger ute på OARKS facebookside:

Her en noen flere hyggelige minner fra en flott KM-helg: