Unge innendørsmestere i sprang kåret i Grenland

Postet av Bærum Rideklubb den 18. Nov 2015

Grenland Ryttersportsklubb stod som arrangør for innendørsmesterskapene for ponni, og kunne i tillegg ønske velkommen til norgeshistoriens første INM for children.

Hanna Cecilie Wicklund, Lisa Holmsen og Katharina Wendelborg representerte oss i Bærum Rideklubb - de to førstnevnte på ponni kategori 1 og sistnevnte i children hest.

Hanna lå lenge i delt tet av mesterskapet med Genepy B, men måtte dessverre se en del feilpoeng komme opp på tavlen i selve finalerunden. Bærumsduoen vant imidlertid 1. avdeling med mesterskapets høyeste stilpoeng.

Lisa og Smokin Dan fikk på sin side 8 feil i 1. avdeling på lørdag, men klinket til med en flott nullrunde i den første av de to rundene i 2. avdeling på søndag.

Katharina var ute og skaffet seg karrierens aller første mesterskapserfaring på hest i INM for children, og leverte en flott, feilfri runde i 1. avdeling med Basti på lørdag. Deretter gikk ferden tilbake hjem til Hoel Gård og mer trening.

Vi gratulerer årets yngste INM-mestere i sprang:

Ponni kat. 2: Maria Louise Kingsrød/ HB Ginger Spice, SARP

Ponni kat. 1: Jenny Krogsæter/ Star Line Lady, DRØB

Children: Mira Høidal/ Zora, FORK

Resultatoversikten forteller for øvrig det vi så å si uten unntak vet fra før - og også det tidligere medaljører fra Bærum Rideklubb har vist oss under tidligere mesterskap: For å nå helt til topps , må nullen holdes gjennom alle avdelinger. I både INM for ponni kategori 1 og 2,var årets gullmedaljører eneste ekvipasjer uten feilpoeng i protokollene. Norgeshistoriens aller første INM-medaljører for children var på sin side også de tre eneste med feilfri hopping gjennom det hele.