Bærumsryttere bidro til sprangmedaljer i NBC

Postet av Bærum Rideklubb den 25. Jun 2015

I Bernstoffparken i Gentofte ved København har de første sprangmedaljene under NBC blitt delt ut i dag. Både Hanna og Margrethe bidro til å sikre norske lagmedaljer.

Hanna Cecilie Wicklund/ Winsor C red først ut på det norske childrenlaget og holdt det hele sammen. Med to nullrunder kunne bærumsrytteren glede seg over sølv sammen med lagvenninne Mira Høidal/ Zora, Synne Marit Eide/ Uppy Girl og Fanny B. Marksten/ Galipoli. Lagleder var Trond Clemetsen. Danmark sikret laggull på hjemmebane, mens de svenske childrenrytterne hoppet inn til bronse. Etter dagens laghopping står bærumsekvipasjen vår så langt uten feil i mesterskapet.

U25-ekvipasjen Margrethe Vist Hartmann/ Laeticia red først ut på sitt lag, og var med på å sikre norsk bronse. Laget fikk i alt 6 feil, og lagleder var Mikael Kolind. Sveriges lag trakk det lengste strået og kapret gullet, mens lagsølvet gikk til Danmark. Cathrine Jerring/ Bellano van de Bosbeek starter individuelt under NBC, og ligger så langt på 16 feil, mens Margrethe/ Laeticia så langt tar med seg 6 feil videre.

Les også hva Hestesport har å si: