Flott bærumsinnsats i Norgesserien

Postet av Bærum Rideklubb den 21. Jun 2015

Å ri på lag for egen klubb er morsomt, og å se ryttere fra egen klubb ri på lag er nesten akkurat like gøy. Våre to klubblag i Norgesserien skapte mye engasjement, og gjorde en flott innsats på Linnesvolen i dag.

Katharina og Sultana viste form, og suste feilfritt inn til desidert raskeste tid på hovedarenaen på Linnesvollen under laghoppingen i dag. Foto: Tom Rune Lian

Drammen og Omegn Rideklubb stod som vertskap for 2. avdeling i Norgesserien denne søndagen, og for første gang på lang tid hadde Bærum Rideklubb ikke bare ett, men to lag til start. Våre ekvipasjer i 3. divisjon 1,00 m var først ut, og havnet totalt opp med 4 feil og plass langt opp på listen blant de 15 lagene til start. Litt synd var det selvfølgelig at laget vårt i denne divisjonen endte opp med å være tre ekvipasjer og ikke fire, for i laghopping er det jo slik at tre og eventuelt ikke alle fire teller. Katharina Høvding/ Silverado, Katharina Wendelborg/ Sultana og Christina Høvding/ Harley Chaplin gjorde uansett en formidabel jobb.

Laget vårt i 1. divisjon 1,20 m satset også friskt, og lenge så det ut til at det kunne gå mot en eventuell omhopping om plassering. På sidelinjen var spenningen derfor stor i bærumsleiren. Karin Bjorheim/ Chanel, Theodor Wendelborg/ Veavanta-C, Cathinka Ryder Schøyen/ Radetzky og Fanny Hjemdal Wallace/ Sweetheart endte til slutt på 8 feilpoeng totalt, og har all ære av det.

Jarlsberg og Melsom Rideklubb 3 (Patrick Sande/ Asti Spumante, Sofie Gutoholt/ Cleo-Hivett Z, Mia Sande/ Hot Pursuit og Vilde Olesrud/ Cassandro gikk til topps i 3. divisjon etter å ha måttet ut i en forrykende omhopping mot tre andre lag. Seieren i 2. divisjon 1,10 m gikk til Dikemark Ride- og Fritidsklubb (Fanny Askevold Storkaas/ Remus L'Enchante, Synne Marit Eide/ Hugo Frei, Camilla Thollefsen Kristoffersen/ Cesar og Linn Kristin Randgaard Larsen/ Peio De Rox , mens Jarlsberg og Melsom Rideklubb 2 (Vilde Kolderup Carlsen/ Lenardo 10, Julie Stenstrøm/ W-Carmen-G, Kaja Amundsen Westrum/ Diva og Marte Eriksen/ Quantos 5 til sist trakk det lengste strået i den øverste divisjonen - etter spennende omhopping mot Hønefoss og Ringerike 1.

Flere bærumsekvipasjer stilte også til start i de åpne klassene på helgens landsstevne på fredag og lørdag.