Ny, flott bærumsdag på Linnesvollen

Postet av Bærum Rideklubb den 24. Apr 2015

Hanna sørget for en fantastisk åpning på andre dag under DST med seier i ponnienes Big Tour, og deretter fulgte andre opp med sterke plasseringer og flotte runder.

Hanna Cecilie Wicklund og Genepy B slo til fra start i dag og vant CSIP Big Tour, Arkivfoto. Alics Bjerke

Først ut under pågående Drammen Spring Tour i dag var ponnier på hovedarenaen, og ingen kunne tukte Hanna Cecilie Wicklund og Genepy Bs tid i andre fase. Innsatsen holdt til en velfortjent seier i klassen, der hele 36 ekvipasjer stilte til start. Ida Andenæs Axelsen og SL Safo IV debuterte internasjonalt i samme klasse, og Ida har virkelig all grunn til å være fornøyd med 4 feil, for de leverte en flott runde. Lisa Holmsen tøylet Noerkaers Hiawatha rundt på ponniens gamle hjemmebane med 8 feil i grunnomgangen og de to fikk med andre ord en god start på årets DST.

Åpningsdagens to bærumsvinnere, Fanny Hjemdal Wallace/ Sweetheart og Cornelia Emilie Kasin/ Simply Cruise måtte begge se en bom falle og 4 feil komme opp på tavlen, men var godt fornøyde. Fanny rev siste hinder i CSI2* 1,10 m Bronze Tour, mens Simply Cruise var ute i sitt livs første CSI2* 1,30 m mot klokken. Kathinka Winter Hjelt/ Bordeaux du Sud red også bronsetur på den store arenaen i dag, og fikk 8 feil.

De to eldste bærumsrytterne som er stallet opp hos Stall Gullik og trener i systemet deres, hadde virkelig en god dag på jobben. Cathrine Jerring/ That's Why slo til med en flott andreplass i CSI2* 1,30,m, mens det ble 4 feil med Rising Sun. Siril Sønsteby/ Chivu leverte på sin side en både feilfri og rask runde, og sikret femteplassen.

I CSI2* Big Tour 1,40 m ble det en ny plassering på Cathrine, denne gangen med Bellano van Bosbeek. De to hoppet inn til en meget sterk åttendeplass i tøft selskap, mens det ble 8 feil på Per Ulven og Urlanmore Aldi.

En strålende fornøyd Siril sikret deretter nullen i CSI2* Gold Tour Small 1,35 m Wild Thing, og kvalifiserte seg dermed til NM. På Per og Didi de Goedereede ble det 4 feil.
.
Juniorklassene braket løs i dag, og vi i Bærum Rideklubb hadde ekvipasjer til start både i Big Tour 1,20 m og Small Tour 1,20 m. Heidi Opsahl Grimsen/ Felix VIII fikk 8 feil i grunnomgangen i Big Tour, og det samme gjorde Cathinka Ryder Schøyen/ Radetzky i Small Tour. Her måtte Theodor Wendelborg/ Veavanta-C se en bom falle i andre fase, men sikret en fin tiendeplass.

Heidi og Felix representerer oss i Bærum Rideklubb under DST i de internasjonale juniorklassene denne helgen,og fikk en god stevnestart i CSIJ Big Tour på lørdag. Foto: Privat

Andre dag ble avsluttet med ponnier oppe på Ring 2, denne gangen i Small Tour 1,05 m. Hedvig Ulrichsen Helseth/ Mr. White Legs, fikk kjedelige 6 feil i andre fase , men like fullt en flott tiendeplass, mens Katharina Wendelborg/ Sultana ble stående på 4 feil i første fase, etter en ellers fin runde.