Rytterstøtte 2020

Postet av Bærum Rideklubb den 25. Mai 2020

Tekst: Sille Kasin
Vi i styret i Bærum rideklubb er svært glade og stolte over at vi har så mange aktive utøvere som er ute og konkurrerer på mange nivåer, fra utvidete klubbklasser og opp til sportens høyeste internasjonale nivå. Etter en lang periode med stevnetørke, tenker vi derfor at vi vil gi medlemmene våre som satser, en aldri så liten gulrot - uansett gren, og uansett resultat. Nemlig rytterstøtte!

Gjennom rytterstøtte tenker vi at det vil være attraktivt å være medlem i Bærum rideklubb og representere klubben på stevner i inn- og utland, og dermed være ansiktet vårt utad. Slik synliggjør vi for konkurranserytterne våre at dere er viktige for klubbens omdømme, og også svært viktige for oss når det kommer til rekruttering.

Vi ser for oss et system der man selv som aktiv konkurranserytter, sender inn en oversikt innen utgangen av året til styret i Bærum Rideklubb over de stevnene man har deltatt på gjennom sesongen. For 2020 besluttet årsmøtet å bevilge en pott på kr 50.000,- til fordeling blant aktive bærumsryttere etter følgende poengsystem, som vi håper både er motiverende og rettferdig :

• Utvidet klubb-, Drive In- og  distriktstevner gir 5 poeng
  • Lands- og elitestevner gir 10 poeng
  • Internasjonale stevner gir 20 poeng
  • Nordisk Baltisk Mesterskap (NBC) gir 20 poeng + 20 poeng ekstra
  • EM, VM og OL gir 20 poeng + 20 poeng ekstra

Kriterier for Bærum rideklubbs rytterstøtte 2020:

• Du må være medlem av Bærum Rideklubb og representere klubben på stevner fra og med utvidet klubbnivå og oppover.
  • Du må selv holde oversikt over stevnedeltakelsen din gjennom sesongen 2020, og kunne dokumentere stevnene dine.
  • Du må selv laste ned det vedlagte rapportskjemaet og sende det i utfylt stand på mail til baerum.rideklubb@gmail.com innen 15. desember 2020 sammen med rytters individuelle resultater i HorsePro eller annen database.
  • Styret i Bærum Rideklubb behandler innkomne søknader ved årsskiftet og fordeler potten som årsmøtet har fastsatt, ifølge gitt poengskala.
  • Kun søknader som sendes innen frist, kvalifiserer til rytterstøtte.

Vi i styret i Bærum Rideklubb gleder oss veldig til å sparke igang ordningen med rytterstøtte, og håper at alle aktive ryttere i Bærum Rideklubb ser frem til det samme!

Rytterstøtte - Rapportskjema.xlsx