Snart klart for påmelding til Drammen Spring Tour 2019

Postet av Bærum Rideklubb den 5. Mar 2019

Tekst: Sille Kasin

Vårens største spranghestefes går denne gangen over hele fire helger, og åpner dørene på Linnesvollen 1. helg allerede den 25. april. I år blir programmet som følger:

• 1. helg, 25. - 28. april: Påmelding-/ avmeldingsfrist 6. april
    • CSI2* (internasjonale sprangkllaser på tostjerners nivå)
    • CSICh-A (internasjonale childrenklasser for barn 12 - 14 år på hest)
    •  CSIP (internasjonale ponniklasser opp tom. 15 år)
    •  CSIJ-A (internasjonale juniorklasser, 16 - 18 år)
  • 2. helg, 2. - 5. mai: Påmelding-/ avmeldingsfrist 6. april
  • Samme klassertilbud som under 1. helg:
    • CSI2* (internasjonale sprangkllaser på tostjerners nivå)
    •  CSICh-A (internasjonale childrenklasser for barn 12 - 14 år på hest)
    •  CSIP (internasjonale ponniklasser opp tom. 15 år)
    • CSIJ-A (internasjonale juniorklasser 16 - 18 år)
  • 3. helg, 9. - 12. mai: Påmelding-/ avmeldingsfrist 14. april
    • CSI2* (internasjonale sprangklasser på tostjerners nivå)
    •  CSIOCh (internasjonale sprangklasser inkl. laghopping for children,barn 12 - 14 år på hest)
    •  CSIOP (internasjonale sprangklasser inkl. laghopping ponni, opp tom. 15 år)
    •  CSIOJ (internasjonale sprangklasser inkl. laghopping for junior, 16 - 18 år)
    •  CSIOY (internasjonale lagklasser for unge ryttere, 18 - 21 år)
  • 4. helg, 6. - 19. mai: Påmelding-/ avmeldingsfrist 19. april
  • Norway Grand Prix med FEI Nations Cup
    • CSI1* (internationale sprangklasser på enstjerners nivå
    •  CSIYH1* (internasjonale sprangklasser for unghest, 5- og 6-års)
    •  CSIO3* (internasjonale sprangklasser inkl. laghopping på trestjerners nivå)

Viktig å huske på:

• Drammen Spring Tour 2019 åpner for online påmelding fredag den 8. mars kl. 10:00!
  • Spesielt for  CSIO3* og CSIO-CH/ CSIO-P/ CSIO-J/ CSIO-Y:  Husk å melde interesse for å ri til heidi@rytter.no innen 8.april. Landslagsleder vil være ansvarlig for uttak på sportslig vurdering.
  • Alle deltakere ved Drammen SpringTtour må ha FEI-nummer på hest og FEI-nummer på rytter for å kunne melde seg på. Ta snarest kontakt med heidi@rytter.no, så ordner Heidi Nässelqvist som er NRYFs sprangkoordinator, dette.
  • Alle hester MÅ ha mikrochip for å få FEI-nummer! Ta kontakt med din veterinær eller Norsk Varmblod for å bestille mikrochip.
  • Merk at alle hester må ha gyldige vaksiner i henhold til FEIs regelverk. Se nærmere informasjon om vaksinering:
  • Alle hester som starter internasjonale klasser, må ha FEI-lisens. Denne betales i HorsePro.
  • Alle ryttere som starter de internasjonale klassene, må ha topplisens. Denne betales i HorsePro.
  • Ponni kat. 2 må ha gyldig nasjonal hestelisens og nasjonalt hestepass, mens rytter på ha hovedlisens.
  • Avmelding etter oppgitt frist medfører 'no-show'avgift.

Verdt å vite:

• Hester trenger ikke FEI-pass for start i CSI2*/ CSIYH1*/ CSIP/ CSIJ/ CSICH.
  • FEI-pass kreves kun for hester til start i  CSIO3*/ CSIOP/ CSIOCH /CSIOJ /CSIOY.
  • Aldersbestemmelser for ponniryttere:
  • Husk å melde på riktig tur. Send mail til siri@walber.no om du ønsker å stå på venteliste.
  • Aledersbestemmelser for ponniryttere:
    • For start av ponni kat. 2: Fra det året man fyller 11 år.
    • For start av ponni kat. 1 ved internasjonale stevner i Norge, samt i Baltic Cup i Norden: Fra det året man fyller 12 år.

Planlegger du å ri ved Drammen Spring Tour 2019, og er kvalifisert til å ri? Husk å melde deg på så snart du kan og og påmelding er åpen! Klassene fylles av erfaring lynkjapt opp! Du er nemlig ikke alene om å ville ri på Norges flotteste utendørsanlegg under DST!

All informasjon om DST 2019 vil etter hvert bli lagt ut på arrangørens hjemmeside.

Godkjente proposisjoner som viser de internasjonale klassene, vil etter hvert også finnes på FEIs hjemmeside.