Flott innsats og god erfaring for NM-laget vårt

Postet av Bærum Rideklubb den 22. Aug 2017

Larvik og Sandefjord Rideklubb hadde virkelig lagt seg i selen og arrangerte et flott mesterskap der åtte ponnilag med ialt 30 ekvipasjer stilte til start, og alt ned til minste lille detalj var på stell. NM-ekvipasjene kunne glede seg over topp forhold på den velpreparerte gressmatten  i Bugårdsparken, der kommunen klipper to ganger i uken etter alle kunstnes regler, og også har pøst på med både tonnevis av sand og massevis av penger siden banen sist ble brukt til et vireklig stort arrangement i 1996. Bærum Rideklubbs egen banebygger 3, Frank Helk, inviterte til ridbare og rettferdige baner gjennom hele mesterskapshelgen, og stemningen, den var virkelig et NM verdig.

En storfornøyd Totto Harmann , medlem av Bærum Rideklubb og NRYFs Forbundsstyre, gir tommel opp for et vellykket NM-arrangement. Han hadde gleden av å dele ut både medaljer og flotte premier, og tilkjennega også at ridingen til de fire bærumsrytterne imponerte. Foto: Sille Kasin

Fire flotte ponniekvipasjer  fra Bærum Rideklubb representerte klubben i helgens NM lag for ponni i sprang - Mina/ Kiltale Dirty Harry, Katharina/ Sultana, Julie/ Noerkaers Hiawatha og Mina/ Kiltale Dirty Harry. Foto: Sille Kasin

Våre egne lagryttere, Sandra Sunde Lian/ Oscar The Boxer, Katharina Wendelborg/ Sultana, Linnae/ Noerkaers Hiawatha og Mina Brinchmann/ Kiltale Dirty Harry stod samlet for en flott lagprestasjon, selv om det ikke ville seg helt for alle i den første, viktige avdelingen på lørdag. Totalt sett ble det derfor for mange feil til å kunne prege resultatlistene og medaljekampen ved årets mesterskap, men vi opplevde mye god riding, et flott samhold jentene i mellom, og ikke minst fikk de alle viktig mesterskapserfaring - veldig godt og svært hyggelig hjulpet av klubbens egen Morten Aasen.

Bærum Rideklubbs Frank Helk fikk mange positive tilbakemeldinger for mesterskapsbanene, mens arrangørklubbens Anne Kari Reichborn-Kjennerud også var storfornøyd med den nye dommerboden. Foto: Sille Kasin

Tre glade damer under en av de mange premieseremoniene på Bugården i helgen - de to feil- og stildommerne Kikki Bentzen og Gitte Valen Lie sammen med seremonimester Pernille Stange. Foto: Sille Kasin

Sandens og Jæren Rideklubb stakk av med populært laggull, mens Grenland Ryttersportsklubb tok sølv og Drammen og Omegn Rideklubb sikret bronse. Neste år står derfor vestlandsklubben som arrangør av lagmestereskapet i sprang for ponni - og vi håper allerede nå at lagryttere fra klubben vår ønsker å få oppleve dette!

Etter at resten av laget hadde reist hjem, kunne Mina kunne glede seg over en flott tredjeplass i debuten                                                   med Langklopps Zepplin i 1,10 m. Foto: Sille Kasin

Stevnehelgen rommet oså mye annet enn selve NM-klassene. Både Mina Brinchmann og Sandra Sunde Lian var blant dem som også startet åpne ponniklasser - og begge kom hjem med flotte plasseringer.