Dressurseier og fine prosenter på Hønefoss og Stall-K

Postet av Bærum Rideklubb den 29. Jul 2016

Mens spesielt mye har skjedd på sprangfronten denne seneste tiden, er også klubbens dressurryttere i farta.

Hønefoss Dressurfestival tok som vanlig i mot rekordmange deltakere, og kjørte klasser på tre baner parallelt. Arkivfoto. Elizabeth Farbrot

Hønefoss og Ringerike Rideklubb arrangerte sin tradisjonelle Dressurfestival tre hele dager til ende fra 15. – 17. juli. To bærumsryttere la veien til stevneplassen på Bærenga, der ridingen foregikk på hele tre baner parallelt.

Lørdag klinket Kimberly Johnson/ Steffi Graf til med seier i LB:3 med 65,833 prosentpoeng og la hele 26 konkurrenter bak seg.

Margrethe Janbu/ Højersminde Rositta hadde også en fin stevnehelg. Lørdag red de to inn til 61,019 prosentpoeng i VA, Intermediaire A, og leverte også – som eneste startende – ent t Grand Prix-program på søndag.

Sist helg la deretter våre to bærumsekvipasjer Kathinka Reiersøl Burud/ Stall-K’s Percy og Margrethe Janbu/ Maximus veien til Stall-K i nærheten av Kongsberg. Majorplassen Ryttersportsklubb stod som arrangør av landsstevne med innlagte distriktsstevneklasser, og i alt 74 starter besøkte ringen gjennom helgen. Det meldes om en fin stevnehelg, både fra rytterne selv og teknisk personell.