To sprangseiere på gress

Postet av Bærum Rideklubb den 27. Jun 2016

Flere bærumsryttere valgte å legge veien til Askim Rideklubbs landsstevne i sprang denne helgen. Der ventet Norges fineste gressbane, topp forhold og populære bærumsseiere både på hest og ponni.

Trippestadbanen bød på flotte forhold, og arrangøren hadde utvilsomt fortjent flere startende alle tre stevnedager. I forkant av bildet til venstre ser vi Bærum Rideklubbs to vinnere denne helgen, Katharina Wendelborg og Cornelia Emilie Kasin, gå banen. Foto: Sille Kasin

Våre seks bærumsryttere Celina Hagen, Cornelia Emilie Kasin, Karin Bjorheim, Katharina Wendelborg, Katinka Traaseth og Theodor Wendelborg trivdes tydeligvis alle godt på den flotte gressmatten på Trippestad, for her var mange gode sprang å spore, flotte runder og klasseseiere både i hest 1,30 m på søndag ved Cornelia/ Simply Cruise og i LA ponni på søndag ved Katharina/ Sultana.

Med seier i 1,30 m lørdag og plasseringer de to øvrige dagene kunne en fornøyd Cornelia konstaterere at Simply Cruise nå snart igjen er klar for større oppgaver. Foto: Sille Kasin

Katharina og Sultana leverte en prikkfri vinnerrunde i LA ponni på søndag. Kanskje ser vi snart de to til start også i høyere klasser igjen? Foto: Sille Kasin

Den kommunalt eide Trippestad-banen er en av få gjenværende gressbaner her til lands, og selv om det varslete regnet nådde østfoldarrangøren på søndag, var forholdene fantastiske gjennom hele helgen. Spesielt morsomt var det å se Katinka til hest igjen for første gang på seks år, og det var også morsomt å se opptil flere bærumsryttere debutere over nye hinderhøyder. I tillegg til de to seirene ved Cornelia og Katharina, plukket Cornelia med seg plasseringer med Erina og Simply Cruise i 1,20 m på fredag og med Simply Cruise i 1,25 m på søndag , Katinka med Chin G Licious i 1,20 m på fredag og Theodor med Chivas Regal i 1,30 m, også på fredag.