Snart tid for sesongåpning på hjemmebane

Postet av Sille Merete Kasin den 12. Apr 2022

Lørdag den 23. og søndag den 24. april ønsker vi i Bærum Rideklubb endelig velkommen til start på stevnesesongen utendørs og årets første D-stevne i sprang på Østern Brug, og vi har mye på programmet! på Østern Brug med stevner to helger på rad.

I tillegg til en rekke åpne klasser fra 0,80 m og opp til og med 1,30 m, ønsker vi spesielt velkommen til 1. kvalifisering av fjorårets nysatsning Rainbow Cup, der vi samarbeider med Oslo Ryttersportsklubb. Rundene går i 0,80 m, 0,90 m og 1,00 m på lørdag, og sportens flotteste deltakersløyfer venter i år som i fjor i porten!

For å kunne ri finalen i Rainbow Cup, som også vi i Bærum Rideklubb hyggelig nok står som arrangør av senere i høst, trenger du bare å ha gjennomført én av de to kvalifiseringene, enten hos oss nå under aprilstevnet, eller senere i regi av ORSK.

Er ikke dette sportens kuleste deltakersløyfer, så vet ikke vi! Arkivfoto: Sille Kasin

Et annet spennende innslag i stevneprogrammet under aprilstevnet vårt, blir helt sikkert Ladies Cup 2022. Denne tradisjonsrike cupen som har stått på programmet i Bærum Rideklubb så lenge noen kan huske, og det handlet om å få kvinnelige ryttere på banen, er som vanlig skrevet ut i 1,20 m - med kvalifisering på lørdag og selveste finalen på søndag.

I fjor - da vi grunnet gjeldende koronatiltak - måtte flytte både sesongåpning og Ladies Cup til juni, gledet vi oss stort over å kunne heie frem Julie Linnaae og hennes fabelaktige Billy Brocade som vinnere, og også i 2019 ble bærumsseier i den prestisjetunge klassen sikret gjennom Maria Wergeland Andersen og Thor's Hero. Så spørsmålet er selvsagt nå - skal vi nok en gang kunne glede oss over bærumsseier på hjemmebane? Se bare hvor glade både klubbens egen Maria Wergeland Andersen, trener Morten Aasen og Thor's Hero var etter seier i Ladies Cup på hjemmebane i 2019!

En jublende glad Maria Wergeland Andersen avsluttet karrieren med Thor's Hero i 2019 med seier i Ladies Cup på hjemmebane, godt hjulpet av trener Morten Aasen. Arkivfoto: Sille Kasin

Online påmelding er i full gang, og vi gleder oss til å se mange utøvere i aksjon, både fra egen klubb og gjestende klubber. Ekstra stas blir det selvsagt å kunne ønske både stevnefotograf Helene Gjerde Aamdal og strømmetjenesten ClipMyHorse velkommen, slik at alle kan "Show Your Moments" - som vi sier i Rainbow Cup!

I tillegg er selvsagt også Bærum Rideklubbs hvedsponsor, Equishop, på plass med flott, nyåpnet butikk på Østern Brug, der innehaver Tone kan friste med et flott vareutvalg både til to- og firbente.

Equishop og innehaver Tone kan nå ønske velkommen til flott ny butikk på Østern Brug. Gavekortene fra Bærum Rideklubbs hovedpsonsor som vi  etter hvert gleder oss til å kunne dele ut under stevnet, kan brukes her. Arkivfoto: Sille Kasin

Kort sagt, vi i Bærum Rideklubb gleder oss STORT til sesongens første stevne på hjemmebane, og satser på mange gode hjelpere fra klubbens egne rekker, slik at vi også i år kan invitere til og gjennomføre et sprangstevne det snakkes positivt om, også i ettertid!

Online påmelding på online.equipe.no stenger den 18. april, så nå gjelder det å hive se rundt!

Mer informasjon til hjemmeryttere om arbeidlister og leveringslister til kiosken, samt banebygging og rydding, kommer etter hvert.