Flott sesongstart på Epona

Postet av Bærum Rideklubb den 4. Feb 2018

En glad Therese har gjennom god riding på Epona kvalifisert seg til AEG, og møter der også Carmen Grønvold Johannessen og Siri Thelle Tønnesen. Foto: Privat

Også i år fulgte Sørlandsparken Rideklubb opp tradisjonen og inviterte til sesongens første elitestevne i dressur for ponni og hest med innlagte FH-klasser. Tre juniorer utmerket seg spesielt gjennom stabil riding og gode prosenter begge dager, og er nå belønnet med uttak til de internasjonale juniorklassene ved AEG senere denne måneden. - Og blant disse - vår egen Therese Bjerkan!

Det var tett i toppen, og gjennom gode prosenter i juniorenes FEI-programmer - henholdsvis 66, 351 på lørdag og 65,790 påfølgende dag, kunne en fornøyd Therese og team reise hjem med to flotte tredjeplasser og AEG-billett i lomma på kjøpet. Vår andre juniorekvipasje til start, Inga Borchgrevink/ Theoderich, deltok også begge dager, men nådde ikke helt opp blant de plasserte denne gangen.

Våre øvrige bærumsekvipasjer til start, Nora Skjelvan Dal/ Gershwin du Loing og Kristine Eline Levorsen Gjulem/ Lindegårdens Luna leverte også fine programmer på MA-nivå, men reiste hjem uten rosetter fra sesongens første klasser.