Velkommen til årets klubbmesterskap i sprang!

Postet av Bærum Rideklubb den 8. Nov 2017

Endelig er altså datoen satt: søndag den 26. november braker det løs med klubbmesterskapene i sprang for skolehestekvipasjer, ponni og hest 2017 på Østern Brug! Langt på vei følger vi samme klasseoppsett som de seneste årene - med noen endringer, som vi håper at dere  alle vil bli fornøyde med.

Klasseoppsettet blir som følger:

Klasse 01: Klubbmesterskap skolehest 0,60 m (bedømming 261.3.2a, dvs. én grunnomgang med eventuell omhopping på tid for feilfrie ekvipasjer)

Klasse 02: Åpen klasse 0,80 m (bedømming 238.2.1)

Klasse 03: Klubbmesterskap LA 0,90 m, ponni kat. 2 ( (bedømming 261.3.2b, dvs. to grunnomganger med eventuell omhopping på tid for feilfrie ekvipasjer)

Klasse 04: Klubbmesterskap LA 1,00 m, ponni kat. 1  (bedømming 261.3.2b, dvs. to grunnomganger med eventuell omhopping på tid for feilfrie ekvipasjer)

Klasse 05: Klubbmesterskap hest 1,00 m  (bedømming 261.3.2b, dvs. to grunnomganger med eventuell omhopping på tid for feilfrie ekvipasjer)

Klasse 06: Klubbmesterskap hest 1,10 m  (bedømming 261.3.2b, dvs. to grunnomganger med eventuell omhopping på tid for feilfrie ekvipasjer)

Klasse 07: Klubbmesterskap hest 1,20 m  (bedømming 261.3.2b, dvs. to grunnomganger med eventuell omhopping på tid for feilfrie ekvipasjer)

Mer utfyllende informasjon om mesterskapene og klasseoppsettet finner du her:

Påmelding gjøres pr. mail til baerum.rideklubb@gmail.com innen søndag 19. november kl. 20:00!

Om ønskelig, setter vi også opp en mesterskapsklasse i hest 1,30 m. Gi oss i så fall beskjed.

Påmeldingsskjema finner du her:

Merk at alle som starter og eventuelle foresatte til rytter under 18 år må hjelpe til! Skriv gjerne i anmeldelsen hva du/ dere helst vil hjelpe til med! Vi trenger innpiskere, banemannskap inkl. flaggere ved start og mål, speaker, tidtaker (manuell tid), skriver, samt hjelp i kafeteriaen. I tillegg trenger vi mat:)

Arbeidsliste, leveringsliste til kafeteriaen og foreløpige startlister vil bli lagt ut her på klubbsiden vår, samt på Bærum Rideklubbs Facebook-side etter hvert.

På selve stevnedagen bygger vi bane sammen fra kl. 09:00! Vi beregner start så snart banen er klar.Tatt i betraktning at hindermateriellet står ute og vi hopper inne, er det svært viktig at alle hjelper til, både med å bygge banen og rydde etterpå. Basert på erfaringer fra tidligere klubbmesterskap, blir dagen ikke lang, da vi naturlig nok har et begrenset antall ekvipasjer til start.

Sekretariatet vil være åpent fra klokken 09:30. Merk at alle klasser skal betales før start. Vi har Vipps.

Velkommen til klubbmesterskapet i sprang 2017! Vi gleder oss allerede!