Nordisk Baltisk Mesterskap med to ganger Lisa

Postet av Bærum Rideklubb den 28. Jun 2017

Flotte forhold venter klubbens to Lisa'er når de nå skal ut å representere de norske fargene i årets NBC i sprang i svenske Hammarö. Bildet er hentet fra arrangørens nettside.

Denne onsdagen er det obligatorisk veterinærsjekk av både ponnier og hester, etterfulgt av oppvarmingsklasse for Lisa og Smokin Dan. Senere i kveld blir det høytidelig åpning av årets mesterskap, mens Lisa og Zydoctro Vd Kapel først rir sin "warm up"-klasse for juniorer i morgen, torsdag.

Siste års ponnirytter Lisa Holmsen er nå klar til å forsvare de norske fargene ved NBC på Hammarö. Arkivfoto: Alice Bjerke

På programmet på torsdag - der altså virkelig flotte forhold venter årets utøvere helt frem til og med søndag - står også ponnienes lagkonkurranse, mens juniorene møtes til dyst som lag på fredag. Fire norske ekvipasjer vil representere Norge som lag, mens ekvipasjer som står utenfor laget, starter individuelt i forkant av lagkonkurransene. Ponniene gjennomfører deretter sine finaler på lørdag, mens juniorene gjør opp seg i mellom på søndag. Og som alltid i mesterskap - alle runder er tellende, og kun de beste møtes til sist til kamp om medaljer, heder og ære.

Vår andre Lisa - Lisa Ulven - er nok en gang klar til å representere Norge under et mesterskap, denne gangen ved NBC på Hammarö i Sverige. Arkivfoto fra Z-Tour, Lanaken i Belgia.

NBC i både sprang og dressur kan streames live, mens online.equipe.com som vanlig sørger for å oppdatere resultater. I tillegg vil det selvsagt etter hvert også bli nytt å lese fra Hammarö på NRYFs egen offisielle nettside, hestesport.no.

Og vi i Bærum Rideklubb, vi ønsker spesielt våre egne to Lisa'er lykke til!