To bærumsjenter ble sølvjenter

Postet av Bærum Rideklubb den 12. Mar 2017

Bærumsrytterne Elena og Birgitte representerte klubben på aller beste vis denne helgen, og vi på vår side kan gratulere hver av jentene med hver sin vel fortjente sølvmedalje i Hallmesterskap 2017! Foto: Elizabeth Farbrot

Helena Kvestad Eide og hennes Kiss-Tartuffe deltok i MA, og lå an til sølv allerede etter første avdeling. I dagens finale da det gjaldt som mest, leverte de to på nytt et godt program, og kunne dermed innkassere en vel fortjent sølvmedalje med totalt 131,893 prosentpoeng.

Vår FH-ekvipasje i Grad I-IV, Birgitte Reitan og Steffi Graf, sikret på sin side sitt sølv etter også å ha ridd seg inn til pallplass begge dager. Duoen oppnådde ialt 136,190 prosentpoeng i årets mesterskap.

I tillegg til våre to medaljører, deltok også Gina B-M Wiig/ Stall K's-Diadalos og Tone Rustad/ Don Diablo og Pirette Vestervang i mesterskapsklassene, mens Tone Rustad/ Straighthorse klinket til med seier i åpen LA:2 på lørdag. Inga Eide Borchgrevink/ Theoderich 7 og Margrethe Janbu/ Maximus stilte også til start i åpne hesteklasser, mens Victoria Eidsvig Vergara/ Elmholts Uventa og Emma Borchgrevink/ Herikos Bredager deltok i de åpne ponniklassene. Sistnevnte gikk helt til topps i MC ponni på søndag, etter å ha blitt belønnet med 66,8 %.