Ponnijentene våre hoppet inn til laggull på hjemmebane

Postet av Bærum Rideklubb den 17. Sep 2016

På forhånd lovet Bærum Rideklubb Ponni ved Julie Linaae, Mina Brinchmann lagleder Nora Nora Brinchmann og Frida Camille Aa at de skulle rule i øst og vest som best - og jamen ble de det! Foto: Sille Kasin

Det var folksomt på Østern Brug denne lørdagen da startskuddet for KM i sprang 2016 endelig gikk, og hele ti hestelag og åtte ponnilag stilte til start. Mesterskapet ble åpnet med høytidelig defilering, først for hest og deretter for ponni - med samtlige lagryttere i stevneantrekk og lagledere på plass.

Med Nina Braatens velkjente slagord "Den som gir seg, er en dritt!" sikret førstelaget fra Drøbak Rideklubb gull ved KM i sprang hest 2016. Foto: Sille Kasin

Drøbak Rideklubbs førstelag kapret laggull blant hestene, mens Hasle Hestesportsklubb sikret sølv og Drøbak Rideeklubbs andrelag bronse. Ekvipasjene på vårt bærumslag, Bærum Rideklubbs Hest ved Kari Opsahl Grimsen, Ida Andenæs Axelsen og Hanna Cecilie Wicklund, stod for fine enkeltprestasjoner, men hadde dessverre ellers ikke helt dagen på hjemmebaane denne lørdagen. I og med at de bare var tre ryttere, måtte de nemlig trekke laget, da en av hestene ikke fikk hovslagerhjelp i tide til å fullføre andre runde.

Hasle Hestesportsklubbs lagryttere nyter åpenbart smaken av sølv. Foto: Sille Kasin

Stor jubel i leiren, også for bronsejentene på Drøbak Rideklubbs andrelag. Foto: Sille Kasin

Tre jenter og ponnier som imidlertid hadde dagen på hjemmebane, var Julie Linaae/ Darragh's Day, Frida Camille Aa/ Bøgelys Rico og Mina Brinchmann/ Langklopps Zepplin, som ble heiet frem til seier av lagleder Nora Brinchmann og et tallrikt publikum. Bærum Rideklubb Ponni gjorde til overmål en så sterk laginnsats, at gullet ble sikret uten omhopping - på lik linje med Follo Hestesportsklubb, som med fem feilpoeng totalt sikret sølv. Årets lagbronse gikk til Hasle Hestesportklubb etter forrykende omhopping om medalje.

Tre lykkelige bærumsryttere gledet seg stort over gull på hjemmebane, og det kun med tre ryttere på laget - og derfor ingen å stryke. Foto: Sille Kasin

Populært lagsølv for ponni gikk denne gangen til Follo Hestesportsklubb. Foto: Sille Kasin

Hasle Hestesportsklubb viste seg å være sterkest i omhoppingen om årets bronse og viste skikkelig mesterskapsglede. Foto. Sille Kasin

Korrekte resultater ligger etterhvert på www.horsepro.no.