Bærumspremier og seier i Lommedalen

Postet av Bærum Rideklubb den 28. Sep 2016

ILLUSTRASJON_FLETTER1.png

Thea Monsen, Fredrikke Talén og Ida Belsjø representerte Bærum Rideklubb på sprangstevnet, der arrangøren inviterte til klasser fra og med 0,60 m og opp til og med 1,10 m på lørdag. Spesielt gikk det veien for Thea og nyinnkjøpte Gaffa, som kun leverte nullrunder og ble plassert som nummer tre i 0,80 m. Ida Belsjø/ Safran kan også se tilbake på en flott stevnehelg i Lommedalen - med dobbel null i 0,90 m og en fin åttefeilsrunde i 1,00 m.

I 0,90 m-klassen lånte for øvrig landets egen rytterprinsesse, Märtha Louise, døtrenes gamle skoleponni Wendy, og feide inn til populær seier etter å ha hentet frem gamle kunster, mens døtrene Leah Isadora og Emma Talulah begge leverte Clear Round-runder.

Søndag var det deretter tid for distriktsstevne i dressur, og også denne helgen var bærumsekvipasjer på plass. Anniken Prøsch/ Hajums Lumano red inn til 64,000 prosentpoeng i LC:2 og sikret seg en flott tredjeplass, mens Helena Kvestad-Eide/ KIss-Tartuff toppet resultatlisten i MB:2 etter å ha oppnådd 62,059 prosentpoeng.