Innendørspremier med hjem til Bærum

Postet av Bærum Rideklubb den 27. Sep 2016

horse-1421530_1920.jpg

Også dette året var Grenland Ryttersportklubb blant de første av landets stevnearrangører som inviterte til hopping innendørs igjen, og også denne gangen stod unghestklasser, åpne hesteklasser og de siste cupklassene for juniorer, unge ryttere og seniorer før prestisjetunge finaler ved Kingsland Oslo Horse Show på Telenor Arena på programmet.

C:\Users\franz\Documents\SILLE DIV\BRK\BRK bilder\Hanna Cecilie Wicklund og Genepy.jpg

Hanna kan se tilbake på en flott stevnehelg med hestene sine i Grenland. Arkivbilde: Privat

Første stevnedag hoppet Hanna Cecilie Wicklund/ Capich inn til premie i 1,20 m, og hun gikk også feilfri med Tiffany II og Leoncaballo 2. Dobelt null gikk også Cornelia Emilie Kasin/ Simply Cruise, Theodor Wendelborg/ Chivas Regal, mens Fanny Hjemdal Wallace/ Sweetheart I også fikk en god start på stevnet med fire feil i andre fase. Premie ble det deretter på Cornelia/ Simply Cruise i 1,30 m, mens Fanny/ Calido Boy fikk 8 feil og Christina Høvding/ Harley Chaplin 18.

C:\Users\franz\Documents\SILLE DIV\BRK\BRK bilder\Theodor Wendelborg og Veavanta-C  nytt.jpg

Theodor var også blant dem som viste god innendørsform i Grenland. Arkivfoto: Sille Kasin

Fanny var blant bærumsrytterne som fikk testet innendørsforemen i forkant av KOHS. Arkivbilde

Lørdag fikk de mange bærumsrytterne til start alle gode gjennomkjøringer i 1,25 m. Heidi Opsahl Grimsen/ Felix VIII var deretter alene om å forsvare klubben i den åpne 1,35 m-klassen, mens siste års junior Theodor/ Chivas Regal III stod for beste bærumsresultat i Hestesportsklubben med kun fire feil i grunnomgangen.

Heidi og Felix i svevet - her fra elitestevne i Arendal sist sommer. Arkivbilde: Sille Kasin

Christina Høvding og Harley Chaplin 3.jpgChristina og Harley Chaplin er virkelig i ferd med å ta steget opp i klassene etter en flott utendørssesong. Arkivfoto: Sille Kasin

Søndag hoppet Hanna og rutinerte Leoncaballo 2 inn til en flott fjerdeplass i lillefinalen med winning round i 1,20 m/ 1,25 m, mens Katharina Wendelborg/ Basti var første ekvipasje som ikke kom videre til avslutningsrunden på grunn av ett lite, fattig feilpoeng for tid. Som avslutning sikret deretter Cornelia/ Simply Cruise en ny sløyfe til samlingen, denne gangen gjennom en femteplass i 1,30 m, mens Hanna/ Tiffany II hoppet inn til syvende. En god siste runde på Vallermyrene fikk også Theodor/ Chivas Regal III og Katharina/ Harley Chaplin.

C:\Users\franz\Documents\SILLE DIV\BRK\BRK bilder\Katharina Wendelborg og Sultana (Mona W) nytt.jpg

Katharina rir både ponni og hest, men denne helgen var kun hesten Basti med til Grenland. Her på enerponnien Sultana. Arkivfoto: Mona Wendelborg

DSC_0687.JPG

Cornelia var alt i alt godt fornøyd med Simply Cruise som har hatt stevnefri lenge. Arkivfoto: Sille Kasin