Sandra med knallsterk internasjonal mesterskapsdebut i feltritt

Postet av Bærum Rideklubb den 20. Sep 2016

Et skikkelig Dreamteam fra Bærum Rideklubb - trener Kristin Tørmoen, kategori 2 SR Oscar the Boxer på Sørum Fritidsgård ved NBC i feltritt 2016. Foto: Privat

Mens vi der hjemme på Bruget var opptatte med årets KM-arrangement i sprang i helgen, la Sandra Sunde Lian, toerponnien SR Oscar the Boxer, trener Kristin Tørmoen og resten av støtteapparatet veien til Sørum Fritidsgård. Der ventet debuten ved NBC, Nordisk Baltisk Mesterskap, i feltritt 2016 på Sandra og Oscar, og det ble virkelig litt av en debut!

I forkant av mesterskapshelgen hadde bærumsduoen så fine meritter at de fikk tillit fra landslagsleder til å forsvare de norske fargene på lag. Første dag, fredag, red de to en fin delprøve i dressur til 58,06 prosentpoeng og 62,9 i straff og deretter gikk det bare én vei. For - mens de øvrige utøverne på laget stoppet seg ut i terrengdelen, så hoppet Sandra og Oscar feilfritt i terrenget og fikk kun noen tidsfeil, og avsluttet så på sprangbanen på søndag med en ny nullrunde også der.

Med dette ble bærumsduoen nest beste norske ekvipasje i mesterskapet. Neste oppgave i feltritt for de to blir NM lag første søndag i oktober, og med på bærumslaget blir da også Mina Brinchmann.

Jevnlig trening kombinert med stevneerfaring i blant annet Sverige resulterte i en flott nullrunde over faste hinder i terrenget under NBC for Sandra og Oscar. Foto: Tom Rune Lian