NBC laggull for unge ryttere til Cathrine og C'Est Moi

Postet av Bærum Rideklubb den 1. Jul 2016

Cathrine gjorde som hun hadde satt seg fore: For få minutter siden gikk siste ekvipasje i laghoppingen for unge ryttere ved Nordisk Mesterskap i sprang i mål, og vi i Bærum Rideklubb gleder oss med Cathrine over norsk gull.

Før avreise til Finland fortalte til lokalpressen at målet med finlandsturen og deltakelse i NBC var gull. I dag ble laggullet sikret etter tre strålende nullrunder.

Cathrine Jerring/ C'Est Moi, Caroline Østereng/ Storm 16, Martine Myhrer Dyngeland/ Douglas Hill og Pål Flam/ Bobby Balou innfridde til fulle og sikret norsk laggull etter spennende omhopping mot Sverige. Begge lag stod med 16 feilpoeng etter de to grunnomgangene, og deretter klinket de tre norske jentene til med hver sin omhoppingsrunde uten feil og kapret gullet - uten at ankermannen Pål behøvde å ri. På Sveriges lag ble det derfor sølv, mens Danmarks lagryttere sikret bronse og vertsnasjonen Finland ble stående uten medalje.

Cathrine og hennes C'Est Moi har virkelig levert i Ypäjä og står individuelt fortsatt uten feilpoeng i mesterskapet - som én av få ekvipasjer, så gulljakten er ennå ikke over!