Startskuddet har gått for Nordisk Baltisk Mesterskap 2016

Postet av Bærum Rideklubb den 30. Jun 2016

Nordisk Baltisk Mesterskap er i full gang med fire bærumsryttere til start. I dag rir de oppvarmingsklasser.

Finland står som arrangør av årets mesterskap i sprang der vi i klubben har våre utøvere Cathrine Jerring, Hanna Cecilie Wicklund, Lisa Ulven og Siril Sønsteby til start, samt dressur og paradressur, alt i children, ponni, junior, unge ryttere, U25 og senior. Samtidig som nordiskutøverne inntar det flotte anlegget i Ypäjä sydøst i Finland, byr arrangøren blant annet også på internasjonal reiningkonkurranse og finsk mesterskap i feltritt.

I dag rir våre jenter oppvarmingsklasser, og så langt har både Hanna/ Tiffany, Lisa/ Didi De Goedereede og Cathrine/ C'Est Moi vist god form med flotte nullrunder.

Det norske ponnilaget rir for øvrig sin 1. avdeling allerede i ettermiddag. Norges lag rir ut som nummer 2, og i tillegg har vi én rytter som deltar individuelt i mesterskapet på en tidligere bærumsponni.

Arrangørens hjemmeside: