Fantastisk avslutning på andre uke av Drammen Spring Tour

Postet av Bærum Rideklubb den 2. Mai 2016

Mange bærumsryttere har hatt flotte dager på Linnesvollen. Cathrine toppet det hele med sensasjonell Grand Prix-seier i debuten med C'Est Moi.

Cathrine gir stjernehesten sin en god klapp etter velfortjent seier i helgens hovedklasse. Foto: Alice Bjerke

På Linnesvollen har det vært travel aktivitet fra tidlig morgen til sen kveld disse seneste dagene, og bærumsryttere både på ponni og hest har også vært aktive på begge arenaer, og på nær sagt alle klassenivåer.

Stemningen var høy, spesielt under gårsdagens CSI2* Grand Prix 1,45 m, der vår egen Cathrine Jerring og C'Est Moi skapte enorm jubel fra sidelinjen da hun la en rekke meritterte og eldre ryttere bak seg, og vant selveste hovedklassen andre uke. Seieren kom etter flott, kontrollert riding i grunnomgangen, og taktisk satsning med en spesielt godt planlagt og gjennomført sving inn til nest siste hinder i omhoppingen som ingen konkurrenter var i nærheten av å kunne matche.

I bærumleiren skapte i tillegg denne andre helgen Cornelia Emilie Kasin og Simply Cruise spesielt stor glede gjennom finaleseier i Silver Big Tour 1,35 m på lørdag, og Lisa Holmsen og Noerkaers Hiawathas seier i enerponnines B-finale i 1,20 m på avslutningssøndagen i går var også super populær.

En rekke øvrige bærumsekvipasjer viste også at de blir å regne utover i sesongen - og mange sikkert allerede neste helg under siste del av Drammen Spring Tour.