Vel blåst, Bærum Rideklubb!

Postet av Bærum Rideklubb den 18. Apr 2016

Med mer enn 400 starter, mange deltakere og sprangklasser både for ponni og hest, kan vi se tilbake på to travle og lange, men flotte stevnedager på Østern Brug.

Illustrasjonsbilde Østern Brug.jpg

Mange startende ekvipasjer innledet utendørssesongen hos oss, der Lars Nordskogen bød på fine, ridbare baner som skilte greit. Våre egne ekvipasjer var å finne til start i de fleste av klassene begge dager, og gjorde fin figur med gode runder, flotte plasseringer og seiere i fire av klassene, til og med. Rideskoleklassen samlet denne gangen kun fem ekvipasjer, da flere av rideskolens ryttere nå har avansert og rir vanlige, åpne klasser med store fremganger.

Maria Wergeland Andersen/ Supreme Magic sikret seieren i LA for ponni kat. 1 på lørdag, og deretter klinket Lisa Holmsen/ Noerkaers Hiawatha med topplasseringen i MB. Søndag var det Pernille Wilskow Tingstad/ Hammers Heros tur til å toppe pallen i både og LA for enerne.

Tradisjonen tro samlet spesielt kvalifiseringsklassen i Ladies Cup 1,20 m på lørdag mange deltakere. Nadine Omli Johannessen/ Wizette fra Jarlsberg og Omegn Rideklubb trakk det lengste strået i søndagens finale, og kunne reise hjem både med premiepenger, vinnerdekken og flott vandrepokal. Seks av de i alt 16 finaleekvipasjene gikk videre til spennende omhopping.

Takk til alle Bærum Rideklubbs velvillige hjelpere, som atter en gang gjorde stevnehelgen til en virkelig fest!

Den 17. og 18. september vil det igjen syde av liv på Østern Brug, for da står vi i Bærum Rideklubb som arrangør for KM ponni og hest. Sett derfor allerede nå av helgen, slik at vi er best mulig rustet til stevnet som OARK (Oslo og Akershus Rytterkrets) selv omtaler som mini-NM!