Spennende bærumspar til start i Kristiansand

Postet av Bærum Rideklubb den 1. Feb 2016

FH-rytter Birgitte Reitan og treneren hennes, Margrethe Janbu, valgte å legge sesongdebuten til årets første lands- og elitestevne i dressur.

Bærum Rideklubbs og en av Norges mest profilierte FH-ryttere, Birgitte Reitan, slo følge med trener og selv aktiv dressurrytter, Margrethe Janbu, til stevnestart på Sørlandet denne helgen. Arkivfoto: Privat

Sørlandsparken Rideklubb inviterte til sesongens første lands- og elitestevne i dressur med innlagte FH-klasser både lørdag og søndag. Våre to utøvere, elev Birigtte Reitan og trener Margrethe Janbu, red både lørdag og søndag.

Birgitte sesongdebuterte i FH-klassene ved landsstevnet til henholdsvis 61,884 og 63,587 prosentpoeng med sin nye lånehest, Steffi Graf, mens Margrethe Janbu tøylet sin Højersminde Rositta inn til 59,211 prosentpoeng i Intermediaire II på lørdag og til 56,333 prosentpoeng i sesongens første FEI Grand Prix ved elitedelen av stevnet.

Videre i sesongen venter spennende planer for de to - ikke minst fordi Birgitte jo er FH-rytter på landslaget med spennende representasjonsoppgaver i vente, og Margrethe nå velger å følge henne tettere enn tidligere etter nylig å ha sluttet som daglig leder ved Østern Brug - i tillegg til å skjøtte egen ridekarriere.