Flotte sesongdebuter på Hønefoss

Postet av Bærum Rideklubb den 1. Feb 2016

Flere av våre bærumsryttere la veien til Hønefoss i helgen, og sesongdebuterte med fine resultater.

Fiona Dyring og Belle Fleur var blant bærumsekvipasjene som innledet stevnesesongen med sprangstart på Hønefoss denne helgen. Arkivfoto: Bjørn Hammerseth

Hønefoss og Ringerike Rideklubb stod som arrangør for årets første runde i den populære BRYK vintercupen i sprang. Mer enn 200 starter vant veien inn i ringen hver av de to dagene, med både klasser for ponni og hest på fredag og kun hesteklasser på lørdag.

I de første ponniklassene for enere på fredag fikk vi et hyggelig gjensyn i ringen med Fiona Dyring/ Belle Fleur. De to leverte feilfrie runder og ble belønnet med fine stilpoeng både i LD og LC.

Julie Linaae/ Darraghs Day slo deretter til med nullrunder både i LB og LA for toere, mens Maria Andersen Wergeland/ Supreme Magic sesongdebuterte med dobbel null i LB for enere og med 7 feil i første fase i LA.

Fride Kalvø Løberg/ Reballe Gentiana gjennomførte på sin side ikke bare sesongdebuten på Hønefoss på fredag, men også karrierens to aller første runder. Best gikk det i 0,90 m, der innsatsen ble belønnet med Clear Round sløyfe.

Emily Storm Muniz/ Cadiz van de Donkhoeve valgte også å legge stevnedebuten sammen til Hønefoss, og kunne reise hjem med premier både fredag og lørdag. En 8. plass i 1,05 m og en 5. plass i 1,00 lover virkelig godt for fremtiden. I tillegg gjennomførte ekvipasjen 1,10 m begge dager, og pådro seg kun ett riv på lørdag.

Katinka Winter Hjelt/ Bordeeaux Du Sud deltok også i 1,10 m, men måtte reise hjem uten premie denne gangen.

Heidi Opsahl Grimsen/ Felix sesongdebuterte på sin side på D-stevnet i Melsom med en fin nullrunde i 1,20 m allerede for to uker siden, og gjennomførte nå en fin runde 1,25 m på Hønefoss med kun én liten tidsfeil.