KM-suksess på hjemmebane

Postet av Bærum Rideklubb den 14. Sep 2015

KM-helgen i sprang er vel i havn, og vi kan gratulere nye KM-mestere og KM-medaljører både for lag og individuelt fra vår egen klubb. I tillegg kan vi gratulere bærumsryttere både fra rideskolen og ellers med solide prestasjoner, og også mange klubbmedlemmer med flott innsats under stevnehelgen.

Tom Rune Lian har tatt fantastiske bilder på Østern Brug begge dager som han raust deler med oss. Her er massevis av blinkskudd både fra lørdag, da KM lag for ponni og hest gikk av stabelen, og fra KM individuelt for ponni og hest på søndag:

Helgens høydepunkter var mange, og kom blant andre gjennom følgende:

· KM lag gull for ponni ved Bærum Rideklubbs rødt lag (Julie Linnaae/ Darraghs Day, Nicoline Thrane-Steen Røkke/ Casper Damgård, Frida Camille Aa/ Bøgelys Rico og Maria Wergeland Andersen/ Supreme Magic)

· KM lag sølv for hest (Catharina Høvding/ Harley Chaplin, Cathinka Ryder Schøyen/ Radetzky II, Fanny Hjemdal Wallace)

· Rideskoleklasse 0,60 m med 14 ekvipasjer, der dommerne kommenterte det flotte nivået på rytterne, og så stor fremgang siden aprilstevnet vårt

· KM individuelt sølv, ponni kat. 2: Julie Linnae/ Darraghs Day

· KM individuelt gull, ponni kat. 1: Anna Ritari/ Zinzizo

· KM individuelt gull, ungrytter 1,20 m: Fanny Hjemdal Wallace/ Sweetheart I

· KM individuelt sølv, ungrytter 1,20 m: Cathinka Ryder Schøyen/ Radetzky II

At flere av våre sprangryttere var i knallform i forkant av KM-helgen, det fikk vi allerede en smakebit av under landsstevnet i sprang på Hønefoss for kort tid siden. Men premiefangsten denne helgen på hjemmebane, og det under selveste mesterskapshelgen, det overgår det meste.

Gratulerer til alle med flotte prestasjoner, og takk til alle som hjalp til og gjorde KM-helgen til en suksess ikke bare rent sportslig, men også som stevnearrangement!

Resultater fra KM-helgen: