Klart for landsmesterskap i sprang på Linnesvollen

Postet av Bærum Rideklubb den 22. Jul 2015

I morgen, torsdag, braker det løs med historiens første landsmesterskap i sprang på Linnesvollen med bærumsryttere til start.

Jan Auen Hafskjold, helgens banebygger, har lenge gått svanger med tanken om å initiere landsmesterskap i sprang for ryttere som ennå ikke har nådd NM-nivå, men som bør få oppleve spenningen ved å delta i mesterskap, og skaffe seg mesterskapserfaring.

Historiens første landsmesterskap er skrevet ut i klassene 1,10 m, 1,20 m og 1,30 m, og hele 240 ekvipasjer er ventet til start. I morgen inviterer arrangøren til oppvarmingsklasser med Clear Round-bedømming, og deretter rir deltakerne 1. og 2. avdeling på fredag og lørdag. Søndag blir det tid for finaler, og deretter skal historiens første LNM-mestere kåres. Ekvipasjene tar med seg feilpoeng fra de innledende rundene i finalen.

Fra Bærum Rideklubb stiller følgende ekvipasjer:

• Signe Marie Bach-Gansmo/ Ken
  • Ida Belsjø/ Safran