Vil du være med å ri på lag i Noregesserien?

Postet av Bærum Rideklubb den 28. Mai 2015

Under landsstevnet sitt i sprang den 19. - 21. juni arrangerer Drammen og Omegn Rideklubb 2. kvalifisering i Norgesserien i tre divisjoner. Bli med dit som lagrytter!

Fredag og lørdag inviterer arrangøren til åpne klasser med et godt tilbud både for hest og ponni. Selve Norgesserien, som er en landsdekkende laghopping med to kvalifiseringsrunde og finale, foregår på søndag, og går i tre divisjoner:

3. divisjon: 1,00 m (LC)
2. divisjon: 1,10 m (LB)
1. divisjon: 1,20 m (LA)

Ponniekvipasjer er velkommen til start, men rir på hestepremisser. Historisk sett har svært mange av vinnerlagene i de lavere divisjonene hatt ponnier med på lagene.

Laghoppingen i Drammen er 2. kvalifiseringsrunde i Norgesserien. Finalen, der deltakere fra alle seks landsregioner møtes til kamp om medaljer, premiedekken, heder og ære, går i regi av Sandens og Jæren Rideklubb under lag-NM i august.

Melding av interesse for å ri på lag gjøres pr. mail til grenleder i sprangutvalget i Bærum Rideklubb på mail sille.kasin@gmail.com innen mandag 8. juni kl. 20:00. Påmelding til stevnet, og også selve Norgesserien, gjøres online på HorsePro som vanlig, og senest innen frist 11. juni.

Snakk med klubbmedlemmer, slå dere sammen, og bli med på å representere Bærum Rideklubb i Norgesserien!

Statutt for Norgesserien: