Dressurpremier og fine prosenter på Epona

Postet av Bærum Rideklubb den 28. Apr 2015

Sørlandsparken Rideklubb arrangerte lands- og elitestevne i dressur i helgen, og var blant annet vertskap for tre bærumsryttere.

Hedda og Bachelor Boy var blant de mange ekvipasjene som fant vei til Epona i helgen. Her er de under oppvarming. Foto: Privat

Ifølge Lille Sandvik, som var på plass på Epona gjennom hele helgen og heiet frem våre tre bærumsekvipasjer, Hedda Sandvik/ Bachelor Boy, Caroline Steine Jensen/ Blue Hors Develino og Kristin Leirfall/ Bjerggårdens Ouverture, var været vekslende, men stemning topp gjennom hele helgen. Været var fint både fredag og søndag, mens det regent og blåste kaldt på lørdag. Men hva gjør vel litt ruskevær, når blide og hyggelige hestemennesker kommer sammen?

Hedda og Bachelor Boy sesongdebuterte med fine prosenter gjennom hele helgen. Fredag red de to FEIs lagprogram for ponni til 61,700%, mens de oppnådde 63,400 % for FEI-programet sitt på lørdag. Søndag avsluttet de to sørlandsoppholdet sitt med et nytt FEI individuelt program for ponni til 62.400 %.

Ungrytter Caroline Steine Jensen startet kun to klasser disse dagene, men viste virkelig form med sin Blue Horse Develino. På fredag red de inn til 67,961 % i MA, Prix St. Georges og en flott andreplass, men de to gikk helt til topps i søndagens MA, FEIs innledende program for unge ryttere, men gode 69,561 %.

Seniorrytter Kristin Leirfall red på sin side VA hest, Grand Prix på sin Bjerggårdens Ouverture både lørdag og søndag, til henholdsvis 58,000 % og 60,233 %. Dette var duoens andre stevnestart siden tidlig i mars.