Har du lyst til å delta i Norgesserien?

Postet av Bærum Rideklubb den 9. Mar 2015

Snart braker det løs med årets første runde i Norgesserien, og det er derfor på tide å samle sammen lag.

Har du lyst til å ri? Meld interesse til leder i sprangutvalget på mail sille.kasin@gmail.com snarest mulig, og senest innen den 14. mars. Jo flere lag vi klarer å stille, jo morsommere blir det!

Litt informasjon om Norgesserien:

Statuttene finner du ved å følge denne linken:

Norgesserien går i 3 divisjoner:

1. divisjon:
1. kvalifisering 1,15 m (innendørs), 2. kvalifisering 1,20 m (utendørs) og finale 1,20 m (utendørs)

2. divisjon:
1. kvalifisering 1,05 m (innendørs), 2. kvalifisering 1,10 m (utendørs) og finale 1,10 m (utendørs)

3. divisjon:
1. kvalifisering 0,95 m (innendørs), 2. kvalifisering 1,00 m (utendørs) og finale 1,00 m (utendørs)

I år arrangerer Drøbak Rideklubb 1. kvalifisering søndag den 24. mars, mens Drammen og Omegn Rideklubb arrangerer 2. kvalifisering søndag den 21. juni. Finalen går i regi av Sandnes og Jæren Rideklubb samtidig med Lag-NM i sprang den 27. - 29. august.

Hvert lag består av tre eller fire ekvipasjer. Tre resultater er tellende. Lagene behøver ikke å ha samme sammensetning i de to kvalifiseringene og i finalen. Husk at mange også rir ponnier i Norgesserien, da i hvert fall de to laveste divisjonene bør gå greit.

Ekvipasjer som starter i 3. divisjon, kan ikke tidligere være plassert i klasser over 1,20 m. Ekvipasjer som starter i 2. divisjon, kan ikke ha plassering i klasser over 1,30 m.

Se ellers nærmere opplysninger om prosedyre ved påmelding av lag her på siden under fanen Bærum Rideklubb. Uttaket vil bli offentliggjort her på klubbsiden vår, så snart dette foreligger, og du vil også bli kontaktet pr. mail. Merk at ordinær frist for påmelding til det første kvalifiseringsstevnet i Drøbak er satt til den 15. mars kl. 18:00, og at rytterne selv melder så snart laguttaket er bekjentgjort. Under begge kvalifiseringshelgene kjører begge arrangører også vanlige D-stevneklasser.