Snart tid for stevnestart

Postet av Sille Merete Kasin den 2. Jun 2021

Tekst: Sille Kasin

Allerede nå gleder vi oss stort til å åpne portene på Østern Brug for årets første distriktstevne i sprang, og ser spesielt frem til å kunne ønske samarbeidsklubben vår, Oslo Ryttersportsklubb, velkommen til oss i Bærum Rideklubb. Som vanlig venter et innholdsrikt program gjennom stevnehelgen - med flere åpne klasser og tradisjonsrike Ladies Cup med kvalifisering på lørdag og finale på søndag på programmet. I tillegg gleder vi oss til å sende ut ekvipasjene i årets nyvinning, nemlig Rainbow Cup med 1. kvalifisering hos oss på lørdag, 2. kvalifisering på Elveli Hestesportseter i Sørkedalen i regi av ORSK lørdag den 14. august, og til sist finale hos oss i Bærum i september.

Mens Ladies Cup i tråd med tradisjonen og statutt er forbeholdt kvinnelige ryttere i 1,20 m, er Rainbow Cup åpen for alle, akkurat som navnet tilsier. For her går vi for det fargerike fellesskapet! Cupen har kommet i stand gjennom et godt og fruktbart samarbeid med ORSK. Etter hyggelige samarbeidsmøter er vi nå på det nærmeste klarte til å sende ekvipasjene ut over hinderhøyde 0,80 m, 0,90 m og 1,00 m i troen på at vi nå er i ferd med å legge tunge tider bak oss, og er i ferd med å gå lysere tider i møte. For oss står nettopp regnbuen også som et symbol på broen som vi nå har dannet mellom klubbene våre, men òg som et symbol på storfamilien av alle ryttere og hestevenner. Samtidig symboliserer regnbuen mangfoldet, variasjonen, samholdet og fellesskapet som alle vi hestevenner opplever gjennom sporten vår; viktige verdier som alle vi i hestesporten verner om og bør holde i hevd til enhver tid.

Etter at Norges Rytterforbund har fått nyss om samarbeidsprosjektet Rainbow Cup, gleder vi i Oslo Ryttersportsklubb og Bærum Rideklubb oss også stort til å skulle få lov til å virkelig stå frem som NRYFs offisielle Pride-klubber gjennom hele juni måned. For juni står jo altså også i regnbuens tegn!

Men også på Østern Brug blir det mer å glede seg gjennom stevnehelgen. For denne helgen fronter og tydeliggjør vi i tillegg til Rainbow Cup også Norges Idrettsforbunds #STOPP-kampanje, der idrettsutøvere fra alle grener og idrettslag går sammen om å si stopp til alle former for diskriminering.

I tillegger det også tid for å dele ut Eddie Bulls Minnepris som tilfaller en person i klubben vår som har utmerket seg og gjort seg fortjent til å besitte den gjeve vandrepokalen i et helt år videre. - Og hvem denne personen er i 2021, ja, det er det foreløpig bare styret i Bærum Rideklubb som vet, så følg med!

I mellomtiden har medlemmer av Bærum Rideklubb til start en jobb å gjøre - som det både går frem av filer i lenkene, og kulepunkt om obligatorisk banebygging:

• Vi har fortsatt poster å fylle på arbeidslisten, 5_6 juni Arbeidsplan Rainbow Cup og Ladies Cup 2021.pdf, og minner om at alle startende og eventuelt foresatte til mindreårige ryttere må hjelpe til.
  • Leveringsliste - sprangstevne jui 2021.pdf finner du ved å følge lenken. Påsmurte baguetter og kaker leveres om morgenen ifølge listen. For å ivareta smittevernhensyn ber vi om at kaker er ferdig oppskåret og lagt i eske med gjennomsiktig lokk, mens alt av påsmurt er pakket separat.
  • Merk at obligatorisk banebygging er fredag klokken 18:00.

Vi i styret i Bærum Rideklubb  - og denne gangen altså med god hjelp fra ORSK - gleder oss til stevnehelg og stevnestart, og selv om vi foreløpig må arrangere uten publikum og med strenge smitteverntiltak, er det nå altså bare å glede seg over at sprangsesongen om kort tid endelig er i gang!

At vi gleder oss til lansering av det nye hjertebarnet vårt i samarbeid med Oslo Ryttersportsklubb, Rainbow Cup, og at begge klubber sammen ser frem til å fronte #STOPP-kampanjen som NRYFs offisielle Pride-klubber i hele juni, levnes liten tvil. Her er et lite utvalg bærumsjenter som gleder seg stort! Foto: Privat