Drøbak Open med plasseringer og poeng til bærumsryttere

Postet av Bærum Rideklubb den 8. Jun 2017

Julie og Hiawatha har som her feiret triumfer sammen før. Sist helg holdt innsatsen i ringen ved Drøbak Open blant annet til en flott andreplass. Arkivfoto: Privat

Lørdag stilte 42 ekvipasjer til start i 1,10 m, og Maria Wergeland Andersen/ Thor Hero viste da med all tydelighet at de er å regne med. Innsatsen i klassen holdt nemlig til en sterk tredjeplass etter feilfri hopping til 74,5 poeng i stil.

Søndag fulgte Maria/ Thor Hero også opp med en feilfri runde, og i denne 1,10 m -klassen holdt innsatsen til premiering som nummer 11. Lisa Holmsen/ Holly Congo ble på sin side protokollført med åtte feil i første fase.

Mange forventningsfulle ryttere hadde lagt veien til Drøbak i håp om å skaffe seg verdifulle poeng i 1,20 Felleskjøpet Champion Cup denne helgen, der belønningen for tilstrekkelig med poeng i kvalifiseringsrundene er finalestart på selveste Telenor Arena ved Kingsland Oslo Horse Show i oktober. Hele 64 tellende ekvipasjer knivet om poeng i denne runden, og hyggelig nok lyktes vår egen Katharina Wendelborg/ San Serai i poengjakten gjennom en flott niendeplass etter en dobbel nullrunde. Maria/ Thor Hero fulgte et godt stykke lenger ned på listen etter å ha pådratt seg en del feil i andre fase.

Katharina og San Serai kan se tilbake på en flott helg i Drøbak. Lørdag ble det fine poeng i Felleskjøpet Champion Cup 1,20 m på duoen. Arkivfoto: Sille Kasin

Også i hest 1,30 m kunne vi glede oss over bærumsekvipasje til start. Heidi Opsahl Grimsen/ Felix VIII har ridd stabilt på dette nivået i flere år nå, og denne søndagen ble det syv feil på den trivelige hosleekvipasjen.

Bærum Rideklubb var også representert på ponnisiden i Drøbak. I LA for ponni kategori 1 klinket Julie Linaae/ Noerkaers Hawatha til med en dobbel nullrunde, og det med en så god tid at innsatsen holdt til en flott andreplass. Svært hyggelig var det også å se Katharina Wendelborg/ Sultana tilbake i ringen. Denne gangen ble det fire feil i første fase på de to.

Pinsedagen ble rundet av med MB ponni 1,10 m, og her leverte Katharina/ Sultana en feilfri runde, mens Julia Celine Brønmo/ Ginger fikk tolv feil. Andre pinsedag avsluttet til sist Maria/ Thor Hero det hele på klubbens vegne med åtte feil i 1,20 m.