Bærumsfest på Hønefoss

Postet av Bærum Rideklubb den 26. Mai 2017

Helgens resultatlister fra Hønefoss bekrefter at dressur er sport for alle, uansett alder. Her er våre to vinnere - Mette Bull, 79 og Therese Bjerkan, 16. Foto: Privat

Klubben var godt representert på Hønefoss alle tre dager, både å ponni og hest. Mange av våre bærumsryttere red inn til gode prosenter, og ekstra morsomt var det selvsagt at evig unge Mette Bull og første års hesterytter Therese Bjerkan sikret hver sin klasseseier. Mette har hyggelig nok igjen valgt å løse lisens etter flere års fravær fra konkurransebanen, og 79-åringen var ikke snauere enn at hun tøylet vakre Wontario inn til seier i MB:2 å lørdag med 66,471 prosentpoeng i sesongens andre start. Therese, som nå altså er første års junior, kunne også reise hjem fra Hønefoss med seier i bagasjen; Den kom vel fortjent sammen med fine Déja-Vú gjennom 67,941 prosentpoeng i FEIs individuelle program for junior på søndag .

Blant våre øvrige ekvipasjer til start på Bærenga, hadde spesielt Kari-Anette Stuve/ Fancy Nefertiti et svært vellykket stevne. Den velridende rytteren og avholdte treneren som nå hyggelig nok velger å ri for oss i Bærum Rideklubb, tøylet sin fine, svenske varmblodshoppe inn til tredjeplass i MB:1 med 64,706 prosentpoeng å fredag, og klinket deretter til med en flott andreplass i MB:3 med 63,889 prosentpoeng på lørdag.

Øvrige bærumsekvipasjer som også markerte seg positivt gjennom de tre dagene å Hønefoss, var som følger (nevnt i vilkårlig rekkefølge): Margreta Brunborg/ Alfas Aletta, Moje Sørensen/ Anteo de Berberisco, Victoria Eidsvig Vergara/ Elmholts Uventa, Sara Helena Bergqvist/ Stetind, Camilla Frydendahl Sørensen/ Skovlunds Zarkito og Margrethe Janbu/ Maximus.