Sterk bærumsinnsats i Drammen Sring Tour fra begynnelse til slutt

Postet av Bærum Rideklubb den 22. Mai 2017

Hver av de tre ukene under Drammen Sring Tour 2017 har langt mer enn 600 hester vært samlet til start – og med et klassetilbud som både har tilgodesett sportens unge kommende stjerner, mer rutinerte hester på både én-, to- og trestjerners nivå, samt egne klasser for ponnier og juniorryttere. Rent sportslig kom som ventet de helt store sortslige høydepunktene gjennom den siste av de tre helgene. Blant annet inviterte showdirektør Eirik Berentsen til andre kvalifiseringsrunde i andre divisjon i den vesteuropeiske ligaen av Nations Cup, der Norge var ute og prøvde seg med blant annet vår egen Marie Valdar Longem/ Algohythem i spissen sammen med i alt tretten nasjonslag, samt publikumsfavoritten Teleplan Derby, og med Norway Grind Prix som en flott avslutning på det hele.

Når dette er sagt, så har de tre ukene totalt vært spekket med god sport og mye fin riding. Bærum Rideklubb har vært representert ved en rekke ryttere og hester gjennom store deler av stevnet, og mange av disse har virkelig sparket godt fra seg. Første helg sikret både Cathrine Jerring/ C’Est Moi, Maria Wergeland Andersen/ Thors Hero, Theodor Wendelborg/ Liebeskind, Nora Nalbant/ Super Bad, samt Alexandra Bakke/ Capo Pezina premier. Maria Wergeland Andersen/ Thor Hero, Cathrine Jerring/ Bellano van de Bosbeek og Cornelia Emilie Kasin/ Simply Cruise og Nora Nalbant/ Super Bad suste i tillegg inn til seiere i henholdsvis Bronze Tour 1,10 m, Silver Small Tour 1,20 m og Silver Big Tour 1,35 m og Pony Big Tour 1,20 m.

Fanny Hjemdal Wallace/ Jonti, Heidi Opsahl Grimsen/ Felix VIII, Katharina Wendelborg/ San Serai, Theodor Wendelborg/ Chivas Regal, Cornelia Emilie Kasin/ Erina, Nicoline Thrane-Steen Røkke/ Carlie 3, Hanna Cecilie Wicklund/ Tiffany og Capich, Nora Nalbant/ Aljana, Lisa Holmsen/ Holly Congo og Julie Linaae/ Hiawatha var også ute første helg og skaffet seg internasjonal erfaring på flotte Linnesvollen, som for øvrig var oppgradert med nye bunner.

Andre helg ble det premier på både Cathrine Jerring/ Bellano van de Bosbeek, Cornelia Emilie Kasin/ Simply Cruise og Erina, Marie Longem/ Zazou og Billy Boycie, Siril Sønsteby/ Chivu, Lisa Holmsen/ Smokin Dan, Lisa Ulven/ Galita de Laubry, Alexandra Bakke/ Capo Drogon, Anna Ritari/ Zelena, Hanna Cecilie Wicklund/ Tiffany og Capich, og denne gangen var det Cornelia Emilie Kasin/ Simply Cruise som tok seg av oopulær bærumsserier i Silver Big Tour 1,35 m. Lisa Holmsen/ Holly Congo og Lisa Ulven/ Didi de Goedereede besøkte også ringen denne andre helgen.

Gjennom avslutningshelgen viste også flere bærumsekvipasjer konkurrentene bakskoene. Både Marie Longem/ Billy Cadenza, Billy Boycie og Cacan, Cathrine Jerring/ Bellano van de Bosbeek, Cornelia Emilie Kasin/ Erina og Simply Cruise, Alexandra Bakke/ Capo Pezina og Siril Sønsteby/ Chivu deltok nemlig i premiehøsten. Sistnevnte vant også finalen i Silver Medim Tour 1,30 m og sørget for skikkelig jubel i bærumsleiren.

Og ute for å skaffe seg nyttig erfaring og har vokst med oppgavene den siste helgen, det var også Lisa Ulven/ Galita de Laubry og Didi de Goedereede, Siril Sønsteby/ Grand Balou 4, Giga Star de Tiji og Lyx Hästak.