Snart klart for ny runde i Norgesserien

Postet av Bærum Rideklubb den 7. Mai 2017

Illustrasjonsbilde sprang fletter.jpg

Påmeldingsfristen til 2. kvalifisering i Norgesserien nærmer seg, og vi håper at Bærum Rideklubb vil være representert med opptil flere lag også i denne runden. Er du kvalifisert, og har du lyst til å ri? Meld interesse til leder i sprangutvalget på mail sille.kasin@gmail.com. Jo flere lag vi klarer å stille, jo morsommere blir det! Frist for melding av interesse settes til torsdag den 11. mai kl. 20:00.

Litt informasjon om Norgesserien:

Statutt finner du her:

Norgesserien går i 3 divisjoner:

1. divisjon:
1. kvalifisering 1,15 m (innendørs), 2. kvalifisering 1,20 m (utendørs) og finale 1,20 m (utendørs)

2. divisjon:
1. kvalifisering 1,05 m (innendørs), 2. kvalifisering 1,10 m (utendørs) og finale 1,10 m (utendørs)

3. divisjon:
1. kvalifisering 0,95 m (innendørs), 2. kvalifisering 1,00 m (utendørs) og finale 1,00 m (utendørs)

I år ble 1. kvalifisering arrangert i mars i regi av Hønefoss Rideklubb , mens Drammen og Omegn Rideklubb arrangerer 2. kvalifisering søndag den 21. mai. Finalen går samtidig med Lag-NM i sprang, denne gangen i Bergen i perioden 22. – 26. juni.

Hvert lag består av tre eller fire ekvipasjer. Tre resultater er tellende. Lagene behøver ikke å ha samme sammensetning i de to kvalifiseringene og i finalen. Husk at mange også rir ponnier i Norgesserien, da i hvert fall de to laveste divisjonene bør gå greit!

Ekvipasjer som starter i 3. divisjon, kan ikke tidligere være plassert i klasser over 1,20 m. Ekvipasjer som starter i 2. divisjon, kan ikke ha plassering i klasser over 1,30 m.

Se ellers nærmere opplysninger om prosedyre ved påmelding av lag her på siden under fanen Bærum Rideklubb. Uttaket vil bli offentliggjort her på klubbsiden vår så snart dette foreligger, og du vil også bli kontaktet pr. mail.

Så snart laguttaket er bekjentgjort, melder sprangutvalgets leder laget og oppnevner lagleder. Merk at arrangøren også inviterer til en rekk ordinære D-stevneklasser for både ponni og hest på fredag og lørdag. Disse må meldes separat innenfor frist 12. mai kl. 18:00.

Stevneinvitasjon: