Lier Horse Show med bærumsdeltakelse i både dressur og sprang

Postet av Bærum Rideklubb den 4. Jul 2016

Drammen Rideklubb ønsket velkommen til tradisjonsrike Lier Horse Show i dressur og sprang denne helgen – med mange bærumsryttere til start under høyst vekslende forhold.

Blant våre dressurryttere til start på Linesvollen denne helgen var Renate Skar/ Diesel første duo til å prøve seg i ringen. 57,778 prosentpoeng ble resultatet i LB:2 på lørdag.

En av våre to ungdomsrepresentanter, Thea Dyring, var også på plass ved det populære arrangementet, og deltok både i MB:1 og LA:5 på lørdag. Med Calibra MX oppnådde hun denne gangen 54,647 prosentpoeng i førstenevnte klasse som settes opp til minne om dressurdommer og nestor innenfor sporten, Hedvig Hauglin. Denne gangen tilfalt minneprisen Mona Gotaas/ Stall-K’s Fornario fra Majorplassen Ryttersportsklubb etter at hun vant klassen med gode 71,471 prosentpoeng. I LA:5 ble prosenten 62,310 for vår bærumsduo.

Resultater dressur:

Sprangdelen av stevnet gikk over fire dager, og arrangøren hadde virkelig hendene fulle denne gangen, dels med hele 586 starter å ta hånd om, og dels med å bekjempe værgudene på sitt aller verste. Forholdene ble etter hvert så pass dårlige på avridningsbanen at oppvarmingen måtte flyttes inn, men deretter gikk stevneavviklingen som smurt.

På plass fra Bærum Rideklubb var Katharina Høvding/ Solbakkens Busofeles, Christina Høvding/ Harley Chaplin, Ida Belsjø/ Safran, Karin Bjorheim/ Chanel, Heidi Opsahl Grimsen/ Felix, Katharina Høvding/ Silveradoog Lone Olsen/ Dyrslunds Come-On, og det ble hoppet fine runder og også kapret flere hyggelige bærumspremier.

Foto: Alice Bjerke/ Sille Kasin