KM lag i dressur vel omme

Postet av Bærum Rideklubb den 3. Sep 2015

Ved KM lag i dressur forrige helg stilte Bærum Rideklubb med ikke mindre enn tre lag til start, og både ponni og hest var representert. I tillegg var en bærumsdommer på plass begge dager.

Dressursølv til Caroline Steine Jensen
Arkivfoto: Alice Bjerke

Skedsmo Rideklubb stod som vertskap for årets KM lag i dressur for ponni og hest. Det ble ridd over to avdelinger, og første dag stilte ikke mindre enn 11 hestelag og 5 ponnilag til start. Før andre avdeling på søndag ble ett av hestelagene deretter trukket.

Hyggelig nok var vi i Bærum Rideklubb representert med utøvere både på hest og ponni under årets mesterskap, og de gjorde alle en fin innsats. Ponnilaget vårt bestod av Elisabeth Eidsvig Vergara/ Elmholts Juventa, Emma Borchgrevink/ Jo Morgan og Therese Bjerkan/ Chicota, mens de to hestelagene våre henholdssvis bestod av Anita Johannessen/ Arganza, Lisa Aurora Hauff/ Unidor Dalegaard Sleipner og Solveig Hellebust/ Wolkentraum på det ene, og Sander Hansen Hoff/ Hoelgaards Beau Garcon, Inga Eide Borchgrevink/ Theoderich og Johanne Kvaal/ Hedens Diego på det andre.

Blikk på samtlige hadde for øvrig en av klubbens egne medlemmer: Sunniva Elise Kasin var nemlig å finne i dommerkollegiet begge dager.

Ingen kunne true hjemmefavorittene blant ponniene denne gangen, mens laggullet for hest gikk til Vestre Bærum Rideklubb. Selv vendte våre tre dressurlag hjem uten å ha kunnet blande seg inn i medaljekampen under årets KM, men etter å ha tilegnet seg god mesterskapserfaring.