Stor stevneaktivitet på alle nivåer

Postet av Bærum Rideklubb den 2. Mai 2019

Illustrasjonsbilde: Sille Kasin

Tekst: Sille Kasin

Mange bærumsryttere vil være å finne til start ved andre uke av Drammen Spring Tour disse nærmeste dagene. Arrangøren har en egen hjemmeside der du kan finne mye lesestoff, og på listene blant dagens 229 ekvipasjer til start, vil du også kunne følge mange bærumsnavn. Vi ønsker våre ryttere lykke til, og minner om at det absolutt kan være vel verdt turen til Linnesvollen som publikum - dersom du ikke konkurrerer selv. Stemningen er på topp, været ser også ut til å bli bra, og mange gode ryttere som det kan være vel verdt å studere nøyere, besøker ringen - ikke bare denne torsdagen, men også de nærmeste dagene.

Illustrasjonsbilde: Sille Kasin

Men det er så absolutt ikke bare i internasjonale sprangklasser på LInnesvollen det skjer....

Bærum Rideklubb er som kjent en klubb som favner både topp og bredde - med utøvere både på landslag og i rideskole, og i flere grener.  - Og at vi nå har mange utøvere som er ute og starter, og som skaffer seg verdifull stevneerfaring og sanker premier rundt om på lokale stevner, det er ett som er sikkert! Ta en titt på oversikten nedenfor som klubbens premieansvarlig, Ulla Bergesen, har sendt oss over bærumsryttere til start gjennom de tre seneste helgene på distriktsstevnenivå:

Lørdag 27. april:

D-stevne sprang, Søndre Nordstrand

Maria Isabel Tveit Hambro og henns ponni kategori 1, Knockboy Paddy, fikk 1. plass med hele 77 stilpoeng i LD.

- Strålende innsats også av Nora Heffermehl Werring og Attyrory Warrior i samme klasse.

En strålende fornøyd Maria Isabel Tveit Hambro konstaterer at førsteplassen  med Knockboy Paddy er sikret. Foto: Privat

Søndag 28. april:

D-stevne dressur, Søndre Nordstrand

Nora Heffermehl Werring og Flower Power endte akkurat utenfor premielisten som nummer ni - etter å ha oppnådd 62,400 prosentpoeng i LC.

D-stevne sprang, Vestre Bærum rideklubb

Anna Cornelia Fjeldstad og ponnien Lissaneeny Silver Princess -  feilfri i CR, og deretter førsteplass i sin andre klasse for dagen med gode 70,5 i stil.

Også Anna Cornelia Fjelstad kunne glede seg over seier med Silver Princess denne helgen - etter først å ha sikret seg en Clear Round-sløyfe. Foto: Privat

Mia Oladatter Mangschou og ponnien Lukas fra Sjøbodhagen -  feilfri i CR, og deretter 69.00 stilpoeng og en flott syvendeplass rett utenfor premielisen i neste klasse.

Katharina Margrete Høvding og Notte Principessa AX prikket på sin side inn en feilfri grunnomgang i LB.

Lørdag 20. april:

D-stevne dressur, Hedemarken rideklubb

Emma Borchgrevink og Kirks Dibsi, plassert som nummer to i MB med en totalscore på 67,500 prosentpoeng.

Søndag 14. april:

D-stevne dressur, Hønefoss og Ringerike rideklubb

Line Boleyn Melle-Børresen og La Voix de Loup, endte utenfor premielisten i MB med en score på 61,364 prosentpoeng.

Lørdag 13. april:

D-stevne Dressur Starum Hestesportsklubb

Line Boleyn Melle-Børresen og La Voix de Loup, andreplass i MB med en score på 66,765 prosentpoeng - og med hele 12 ekvipasjer til start i klassen.