Medalje og flott innsats i Landsmesterskapene

Postet av Bærum Rideklubb den 6. Aug 2017

Landsmesterskapene i sprang 2017 ble på alle måter en hyggelig opplevelse - med flere bærumsryttere til start alle dager. Blant andre stod Anna Ritari og Eberlina for mange fine runder, og Alexandra Martine Bakke stod også for en fin innsats med sine to hester, Capo Pezina og Capo Drogon.

Klubben sendte finalister ut både i Rabondi Speed Trophy 1,00 m på lørdag og i de tre Landsmsterskap-finalene i 1,10 m , 1,20 m og 1,30 m på søndag. - Og aller best, rent resultatmessig gikk det altså for Katharina Wendelborg/ San Serai som etter omhopping endte på en flott femteplass, og for Cornelia Emilie Kasin/ Simply Cruise som holdt alle bommer oppe i finalen og omhoppingen i 1,30 m og dermed hentet bronsen hjem.

Med nær 1000 starter fordelt på de fem mesterskapsdagene ert Landsmesterskapene i sprang virkelig et super populært tiltak. Arrangør Eirik Berentsen har allerede lovet at nye utøvere får muligheten til å prøve seg i 2018, samtidig som han selvsagt også ønsker gamle "travere" velkommen tilbake.

Tre fornøyde medaljører på pallen i Landsmesterskapet 1,30 m -  i midten Ada Alette Braaten Johnsen/ Quarryquest Refelction (gull - 0 - 0, omh. 0), flankert av Henriette Andersen/ Quinntex (sølv - 0 - 0, omh. 8) og Cornelia Emilie Kasin/ Simply Cruise (bronse - 4 - 0, omh. 0). Foto: Sille Kasin

Les mer om Landsmesterskapene 2017: