Dobbelt bærumsglede i Nations Cup

Postet av Bærum Rideklubb den 30. Jun 2017

Bærumsrytterne Margrethe Vist Hartmann (foran) og Marie Valdar Longem (nummer to fra venstre) håper på rekordgode resultater i Roeser sammen med Martine Myhrer Dyngeland, Cecilie Hatteland og Line Karlsen Raaholt, og setter selv rekord.... Uten å være i familie, representerer de to nemlig én og samme klubb! Foto: Privat

Fem super motiverte norske jenter er på plass ved Nations Cup-stevnet i Roeser i Luxemburg denne helgen, og vi i Bærum Rideklubb bør spesielt krysse fingre og tær. - For sjelden har to utøvere fra én og samme klubb representert Norge på lag på dette nivået! - Og aldri har vel to utøvere på ett og samme lag lært grunnridningen og fått ridegleden gjennom én og samme trener, nemlig Marit Nielsen ved Stall Gulliks rideskole på ærverdige Nordhaug Gård på Griniveien i Bærum!

Deretter gikk veien videre til Østern Brug og Morten Aasen for Margrethe, mens Marie ble tatt under Torill Hemingbys og Geir Gulliksens kyndige vinger på Linnesvollen, før ferden gikk videre ut i Europa for dem begge, henholdsvis til Tyskland og Belgia. Og nå.... nå møtes de to unge seniorrytterne for første gang igjen som lagryttere - og begge med håp om å få lov til å representere Norge ved EM i Göteborg i august!

Martine Myhrer Dyngeland og Line Karlsen Raaholt stiller på laget sammen med våre to jenter denne fredagen, mens femterytter er Cecilie Hatteland. Elleve lag stiller til start, og Norge- anført av Chef D'Equipe Morten Djupvik - rir ut som nummer tre. Første runde begynner klokken 14:45, mens finalerunden går av stabelen klokken 17:10. Begge runder streames live, og kan følges på betalingstjenesten feitv.org.

Vi ønsker det norske laget lykke til, og håper selvsagt spesielt at våre to egne bærumsjenter viser skikkelig norsk girl power og konkurrentene bakskoene! Margrethe rir ut som nummer to på laget, mens Marie avslutter det hele som ankerkvinne.