Strålende laginnsats i Norgesserien

Postet av Bærum Rideklubb den 21. Mai 2017

Fire bærumsekvipasjer som med rette har grunn til å være både stolte og glade denne søndagen. Fra venstre ser vi Katarina Høvding/ Solbakens Busofeles, Frida Aaa/ Bøgelys Rico, Mina Brinchmann/ Kiltale Dirty Harry og Anna Ritari/ Eberlina - umiddelbart etter premieutdeling på Linnesvollen. Foto: Nora Brinchmann

Lite annet er så morsomt som å ri på lag, og ingenting er så morsomt som når laginnsatsen gir resultater!

I 2. kvalifisering i 3. divisjon i Norgesserien møttes hele tolv lag til dyst, for så populær er denne landsdekkende serien blitt etter at Ove Hansen i sin tid klekket ut konseptet. Bærum Rideklubbs lag bestod denne gangen av Anna Ritari/ Eberlina, Katarina Høvding/ Solbakkens Busofeles, Frida Aa/ Bøgelys Rico og Mina Brinchmann/ Kiltale Dirty Harry. Etter en spennende grunnomgang der laget samlet stod med null feil som tellende resultat i protokollene, bar det ut i omhopping - sammen med i alt tre lag. En formidabel laginnsats skulle vise seg å holde til en strålende andreplass. Drammen Ryttersportsklubb strøk avgårde med dagens lagseier i 3. divisjon, mens Jarlsberg og Melsom Rideklubbs lag hoppet inn til den siste pallplassen som nummer tre.

Begge kvalifiseringer i Norgesserien er nå vel i havn, og om kort tid får vi vite hvor langt dagens resultat holder. Serien er en landsdekkende lagkonkurranse der klubbene konkurrerer med andre innenfor seks regioner i tre ulike divisjoner. De seks beste innenfor hver divisjon går til finale, som denne gangen går av stabelen i Bergen samtidig med NM lag. Og poengoversikten, den finner du etterhvert i oppdatert versjon på NRYFs offisielle informasjonsside, rytter.no. Gå inn på Grener/ Sprang, Cuper og statutter 2017, og hent deretter frem Norgesserien/ Poengoversikt.