Dressur på Østern Brug med bærumsseiere

Postet av Bærum Rideklubb den 2. Jun 2015

Søndag arrangerte vi i Bærum Rideklubb vårt tradisjonelle vårstevne i dressur på Østern Brug med stemning på topp.

Blant de mange bærumsekvipasjene til start, var blant andre Sander Hansen Hoff og hans Hoelgaards Beau Garcon. De red MB. Foto: Privat

Blant de startende denne gangen stilte både klubbmedlemmer fra rideskolen og Østern Brug for øvrig, en del klubbmedlemmer som står på andre staller i nærområdet, og også deltakere fra andre klubber i distriktet ellers.

Dagen startet med populær rideskoleklasse i LC:1 for 9 elever og hester fra rideskolen på Østern Brug. Rideskolenes elever som starter stevner, er alle medlemmer av Bærum Rideklubb,har gjennomført Grønt Kort kurs og løser rytterlisens. - Og jammen det er moro å se at treningen gir resultater!

Deretter inviterte vi til klasser fra og med LC ponni til og med MB hest, og da stevnedagen var vel omme, hadde alt i alt 66 startende besøkt ringen. Ekstra stas var det selvsagt at to av våre egne ekvipasjer slo til på hjemmebane og sikret seiere i de åpne klassene.

Lin Madelein Eide Wicklund og Kasper var blant mange ponniekvipasjer fra Bærum Rideklubb som startet LC. Foto: Privat

Stevneleder, klubbens egen grenleder i dressur og østernansatt, Lisa Aurora Hauff, rapporterer i etterkant om et hyggelig og vellykket stevne med mange gode hjelpere på plass. For henne selv ble dagen ekstra travel, for i tillegg til å holde orden på ting både i for- og etterkant og også gjennom det meste av stevnedagen, stilte hun selv med to hester til start. Ekstra god hjelp denne gangen fikk hun av Østern Brugs egen Margrethe Janbu, som styrte sekretariatet med kyndig hånd.

Dessverre har vi ingen ferske bilder fra stevnet å by på. Kanskje noen har lyst til å sende oss bilder på mail til sille.kasin@gmail.com, eller også dele bilder med oss på instagramkontoen vår, #bærumrideklubb?

Helgens vinnere:

Rideskoleklasse LC:1: